niedziela, 3 sierpnia 2014

Serialowe rankingi, część 8 - Serialowi stróże prawa

W sierpniu chciałbym Wam zaprezentować ranking, którego stworzenie przysporzyło mi sporo dylematów. Na dobrą sprawę w niemal każdym serialu występują bohaterowie pełniący rolę stróżów prawa, w związku z czym na wstępnej liście rankingowej wypisałem ponad 20 postaci z różnych seriali. Przez chwilę zastanawiałem się, czy nie podzielić tego rankingu na kilka części (w zależności od płci, tudzież pełnionej w serialu roli, tj. policjant/detektyw/szeryf), ale stwierdziłem, że to jednak byłoby bez sensu. A ponieważ prowadzę niezależnego bloga, mogę pozwolić sobie na ten luksus, żeby kolejne rankingowe miejsca obsadzać według własnego widzi-mi-się. I w ten oto sposób, w bólu i cierpieniu związanym z wykreślaniem kolejnych postaci, powstała poniższa lista. Tym razem postawiłem na bohaterów powszechnie znanych i jestem przekonany, że każdy z odwiedzających bloga widział przynajmniej kilka z poniżej wymienionych seriali. I oczywiście, tradycyjnie już, zachęcam do tworzenia własnych rankingów w komentarzach.



7. John Luther (Luther)
John to policjant, który nie tylko prowadzi psychologiczne rozgrywki z najgroźniejszymi psychopatami, ale też zmaga się z wieloma własnymi demonami. Na podstawie każdego z odcinków, można by spokojnie nakręcić osobne świetne filmy kryminalne.


6. Hank Schrader (Breaking Bad)
Hank to typowy glina, twardziel z krwi i kości. Momentami przypomina karykaturę prawdziwego policjanta, ale kiedy sytuacja tego wymaga, potrafi zachować zimną krew. Bardzo dobrze zagrana postać!





5. Carrie Mathison (Homeland)
Pracująca w CIA Carrie musi zmagać się nie tylko z niebezpiecznymi terrorystami, ale też z własną chorobą dwubiegunową. To postać całkowicie oddana swej pracy i ojczyźnie, niezwykle odważna i skłonna do wielu poświęceń. Mistrzowska rola Claire Danes.





4. Marty (Detektyw)
Nic nie poradzę na to, że w Detektywie niemal od samego początku bardziej podobała mi się rola Harrelsona niż McConaugheya. Według mnie Marty ma po prostu ciekawszą historię, a Harrelson nie gra, a wręcz wciela się w tę postać. Wielka szkoda, że nie zobaczymy go w 2. sezonie serialu.




3. Debra Morgan (Dexter)
Silna, odważna, zdecydowana, oddana pracy. Spośród wszystkich wymienionych tu stróżów prawa Debra została poddana najtrudniejszej próbie - dylematowi moralnemu związanemu ze swym ukochanym bratem, seryjnym mordercą. To moja ulubiona postać z Dextera, choć przyznaję, że czasami okrutnie mnie irytowała.


2. Sherlock Holmes (Sherlock)
Cumberbatchowski Sherlock jest bez wątpienia najbardziej charyzmatycznym detektywem serialowym. Podobnie jak w przypadku Luthera, każdy kolejny odcinek to nowa, niesamowicie wciągająca i intrygująca historia. Długo zastanawiałem się, czy nie obsadzić go na 1. miejscu tego rankingu, ale jednak musiał wygrać ktoś inny...



1. Sarah Linden (Dochodzenie)
Po raz kolejny wygrywa moja wielka słabość do The Killing. Linden to osoba, która poświęciła całe swe życie pracy, ona wręcz dla niej żyje. Dla mnie to bezapelacyjnie najlepszy serialowy detektyw (ps: zaraz planuję rozpocząć oglądanie ostatniego sezonu The Killing).






Teraz kolej na Was. Tylko błagam, nie biczujcie mnie za to, że nie umieściłem Sherlocka na 1. miejscu :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz